fredag 5. september 2008

Studiedag

I dag er det studiedag, og jeg har fokus på anatomi. Da spesielt grunnleggende kjemi og fysikk. Naturfag fra ungdomsskole og videregående gikk helt greit. Ikke favorittfaget, men overlevde som regel timene. Bøkene var full av flotte illustreringer og pedagogiske bilder. Elektristet var et kapittel, kjemi et annet kapittel osv.

I anatomiboka på sykepleien er alt det samlet på noen sider. Et avsnitt for kjemiske forbindelser, et for elektristet og et for syrer og baser. Det er mye informasjon å ta inn over seg på en gang.

Etter å ha lest en times tid skulle jeg teste meg selv med noen av spørsmålene i slutten av kapittelet. Jeg husket ikke så mye. Det ga god motivasjon for resten av lesingen.

Det er hardt å være flink student. Derfor takk og pris for kaffe, facebook og diverse annet tidsfordriv.

Lurer på om jeg kanskje skal lese litt etikk en stund nå...

4 kommentarer:

Arnhild sa...

Gøy med ny blogg!!! Jippi!
Tjohei... :)

Karen Marit sa...

du er flink maren!
det er farlig med kaffe og facebook:)
meen så mye gøyere d er enn å lese anatomi:)

Bodil sa...

Maren, kjære venn!! Har du vært å sjekka bloggen min no?? Når va det du kom heim i oktober forresten?? E litt redd æ har arbeid den uka..

Merethe sa...

Stakkar... Jeg føler med deg!

Håper vi kan finne på noe en dag Maren! Hadde vært koselig! Pling på hvis du har lyst og tid mellom all anatomien.