søndag 7. september 2008

Salg og mennesker på salg


Det er markedsdag i Bogstadveien. Gaten er stengt for biltrafikk, butikkene kjører på med tilbud i hytt og vær og folk står klare. Så klokken 10.00 er salget i gang og nå våkner villdyret i menneskene. De er på jakt, og byttet er en cardigan fra Vero Moda til 50 kr, eller kanskje et par støvletter fra DinSko til 100 kr, nedsatt fra 800 kr. Adrenalinet stiger, pulsen øker og de med høyt blodtryll frarådes å være tilstede. Folk har salg i blikket og det er nå det gjelder. Genseren skal bli min, akkurat som da Monika i Friends var på jakt etter bryllupskjole. Jeg skjønner veldig godt at Rachel gjemte seg mellom alle de andre kjolene tilslutt.

Jeg syntes jaget etter et kupp ble for slitsomt. Ga opp salget etter en times tid. Kjente det ble litt for hardt, og trakk meg rolig inn på Gina Tricot som hadde 20% på alle varer. Der fant jeg roen.

1 kommentar:

kari! sa...

herlig, Maren!
Roen inne på Gina?! Meg opp i rompa, altså!;)