fredag 3. oktober 2008

Livet på landet

Jeg er hjemme på høstferie, også kalt potetferie. Etter å ha lagt bak meg et år der jeg var i en annen verdensdel og av den grunn lite hjemme føltes det egentlig litt merkelig å skulle hjem allerede nå. Hadde jo nettopp begynt i Oslo, kun vært der i litt over en måned.
Så hvorfor dra hjem for kun tre studiedager?

Uansett tirsdag satte jeg meg på bussen, med kurs for trivelige Trøndelag, nærmere bestemt Veiesgrenda. Bagen var fylt opp av godt og oppbyggelig lesestoff som f.eks Menneskekroppen - fysiologi og anatomi og Den usynlige fare - Hygiene.
Dagene skulle brukes til viktig lesing.

Så kom jeg hjem, og dagene blir plutselig fylt av gjøremål som er tusen ganger bedre enn lesing.
  • Jeg spiser frokost med bestemor og bestefar
  • Jeg baker eplekake av egen frukt fra hagen
  • Jeg hjelper bror med lekser (..helt til han skrev I have three ugly sisters..)
  • Jeg klapper Albert, hunden vår
  • Jeg spiller piano
  • Jeg henger på syloftet til mamma og drikker kaffe
  • Jeg går tur i fantastiske høstfarger og herlig bygdestillhet
  • Jeg ser på Dagsrevyen og Midtnytt
Jeg leser av og til, bøkene ligger åpne foran meg nå,
men først og fremst nyter jeg bare det å være hjemme.

7 kommentarer:

Bodil sa...

Haha:D:D Kjenne æ like Johan:D:D Haha, får gode bilda på den der situasjon i haue mitt:)

Astrid sa...

ingenting e som å komma heim ein tur :D

kari! sa...

hehe. Tre stygge søstre. Hyggelig fyr, høres ut som !;)

Marianne sa...

åååå:) jeg lo sånn Maren når jeg leste hva din bror skrev!!! jeg ler faktisk fremdeles:D

Bodil sa...

Maren!! D står hele tida at bloggen din e oppdaterrt.. men her skjer det jo ingenting:(:(

Anonym sa...

Fin forklaring av ferien Maren! Har foresten fått fiksa mæ blogg æ å nu;)

Siv Anita sa...

Hehe - hva var responsen da?? Åå, hørtes deilig ut å være hjemme! =)