torsdag 13. mai 2010

Avhengig jeg?



Da jeg var 12 år åpnet en kompis i klassen en ny verden for meg. Han ga meg en kopi av The sims, og jeg fant en verden der jeg kunne være gud og styre et helt nabolag. Bygge relasjoner, flørte vilt og skape familier og kanskje litt intriger. Det ble innført datatider og restriksjoner, og sommeren kom og gikk mens jeg satt foran en skjerm.

En gang på ungdomsskolen kom The Sims 2. Jeg visste at det spillet skulle jeg ha, og sto fremst i køa på nærmeste utsalgsted. (Gjorde egentlig ikke det. Måtte vente til lørdagen da mamma skulle til Levanger...) I hvert fall, historien gjentok seg og jeg lot meg hekte igjen.

I fjor kom The sims 3. Min fire år yngre søster satt klar og kjøpte spillet så snart det var lagt ut for salg. Hun spilte, men ble ikke altfor gira. I jula hadde hun det med hjem. Storesøster på 23 år tenkte hun skulle mimre litt tilbake til gamle tider og teste den moderne varianten. Hun testet den og ble gira. Hun likte det hun fikk se og plutselig var hun 12 år igjen og fikk på nytt være gud. En gud med nye oppgraderte muligheter.

Denne uka kom det en pakke i posten. Der lå det med et dataspill. Det ble installert på dataen og jeg har på nytt fått datarestriksjoner...

2 kommentarer:

silje sa...

hehehehehehe!

Solveig sa...

akkurat sånn skjedd me me og. E fikk en brent kopi av the sims 1 i 6 klasse! Og e va hekta! no e de desverre et par år siden sist :( Men ska jammen få starta opp igjen. kanskje det kan bli min nye hobby. The Sims 2. Så får e vent te du bli lei av 3 ;)