mandag 31. august 2009

Akkurat nå


Jeg liker leiligheten min. Jeg liker å bo med Bodil. Det er ingen jeg ler så hjertelig sammen med som hun. Jeg liker også å turne i senga mi mens jeg snakker med Helga på telefon. Da kan jeg nesten klare baklengs rulle uten at hun merker det. Dessuten hadde Bodil med seg oldemors gamle kaffetrakter, en Moccamaster i 2000-modell som går som det suser. Jeg drikker derfor mye kaffe. Av og til spiser jeg en Aftereight til kaffen. Sånn etter middag mens vi ser på Friends. Min 28 tommers TV er kommet tilbake i livet mitt. Det er i grunnen positivt. Jeg er også omgitt av gode venner som kommer innom med mer eller mindre tvang. Det betyr mye. At jeg har et nettverk. Dette er livet mitt nå. Med Jesus som grunnfjellet da. I alt. Og i morgen reiser jeg hjem. Til Skei. For å feire en lillesøster som blir stor. Hele 20 år. Og en bror som vokser. Som blir 13 år. Store tid. Jeg har mye å være takknemlig for. 

4 kommentarer:

Astrid sa...

Herligt Maren!
Me har god grunn t å smila :D
Glede meg forresten masse til eg ska ta meg ein tur på besøk!
God tur heim!

Anonym sa...

Ååh! Maren det høres ut som du har det bra for tida, godt å hør;) Veldig imponerende angående turninga (driv med det samme når æ snakke med hu!).

Du må kos dæ heim, så snakkes vi i slutten av september, gler mæ!

marnanne sa...

Og du er så FLINK til å være takknemlig også! Kjenner jeg blir glad bare av å lese gjennom alle "smågledene" dine! Jeg er takknemlig for deg! ..på en måte.. :)

Maren sa...

Ja, vi har alltids noe å være takknemlig over, må bare komme det på:)