fredag 26. juni 2009

Den dagen vi bar seng på Grünerløkka


Jeg trengte ei seng og fant en rammemadrass fra Ikea på FINN -gis bort. Den befant seg jo bare noen gater lengre øst, akkurat passe lengde å gå. Jeg slo til, og tenkte: Jippi, jeg nå sparte jeg de pengene!!!

Jeg inviterte så min gode venninne, Ingvild, på middag, og foreslo i samme slengen om hun ikke ville hjelpe meg å bære senga hjem. Ingvild stilte villig opp og vi la i vei. Vi hilste på en hyggelig mann som hjalp oss å bære rammemadrassen ned de seks etasjene, og forklarte smilende at vi hadde tenkt å bære senga hjem. Han ønsket oss lykke til, og vi begynte ferden. Etter en stund trengte vi en hvil og la oss ned på senga. De vi møtte underveis smilte litt til oss og etter 40 min var hjemme. Trappa var ei utfordring, men snekker Morten som konsulent gikk det også. 



Så nå har jeg seng, takket være FINN -gis bort, Torbjørn som ikke lenger ville ligge på Ikea sultan rammemadrass og Ingvild som villig hjalp meg å bære. 

Er det ikke fantastisk?

1 kommentar:

Solveig sa...

Elsker finn gis bort :D