tirsdag 3. februar 2009

M O T I V A S J O N - hvor ble du av?


Jeg går på sykepleien.
Inspirasjonen til å fortsette på dette studiet har variert,
men som regel alltid vært tilstede. Nå er anatomi-eksamen unnagjort og en ny epoke er i gang.


Den første praksisperioden.

7 uker på sykehjem.
Jeg har vært skeptisk, men postivt innstilt.

I dag var det første dag,
og førsteinntrykket har gjort sitt.

Jeg har havnet på et sykehjem etter perfekt oppbygging fra blomstringsperioden etter krigen.
Vi snakker enkeltrom og dobbelt rom, lange ganger med stuer i endene, farger som ikke akkurat muntrer opp den livlige dagen som langtidspasient
og 150 pasienter på 7. avdelinger.

Dette er helsevesenet i
verdens beste land å bo i.

Velkommen skal du være...

og jeg kan ikke vente med å begynne

5 kommentarer:

Mari sa...

jeg liker veldig godt old stile jeg... så hadde nok passa meg godt med design fra etterkrigstida;) lykke til snuppa, hvis noen kan likedette er det du:p

silje sa...

DU kommer til å gjøre ein super jobb med å fargelegge heimen til gamlisane! kom i kostervals!

Maren sa...

Mari: velkommen skal du være! jeg skal ta godt vare på deg i den fantastiske old STYLE'n;)

Smilende-Silje: Takk for oppmuntring og kan ikke vente med å synge kostervals med gjengen. Dette blir kjekt for jeg jobber med innstillingen min:)

kari! sa...

MAREN!

VI HAR FÅTT UDELT VÅRE PLASSER FORDI VI HAR ET OPPDRAG DER:

VI SKAL SPRE HÅP, GLEDE OG KJÆRLIGHET!!

DETTE GIKK OPP FOR MEG NÅ -NÅR JEG SKRIVER, OG JEG BLE PLUTSELIG KJEMPEGIRA!!!!


Derfor skrev jeg med store, store bokstaver!

Arnhild sa...

Maren, du blir en flink sykepleier!
Jeg vurderer faktisk å gå i dine og alle de andre tusen sykepleierstudentenes fotspor fra høsten av. :)